Doorgaan naar artikel

1971,THE BELGIAN LIFESTYLE BRAND FOR MEN

1971 is een kledingmerk dat de mode-industrie van de mannen wil opschudden door te putten uit drie fundamentele principes: afgewerkte producten van premium-kwaliteit, het imago van de traditionele heer versterkt en een compromisloze toewijding aan een eerlijke en duurzame economie.

1971 streeft ernaar elke beslissing te rechtvaardigen, waardoor u bij elke stap een partner wordt. Je weet wat je koopt en waarom.

1971 communiceert, stelt vragen en reageert. Uw meningen zijn van vitaal belang en uw percepties zijn een aanwinst. Onze kleding weerspiegelt uw inspiratiebronnen en voldoet aan uw wensen.

1971 is tijdloos, duurzaam en milieuvriendelijk. Je zult hier geen wegwerpcultuur vinden. We werken met liefde en respect - voor de supply chain, voor elke betrokken persoon en voor de grondstoffen.

1971 staat voor elegantie, rock ‘n’ roll en garage. We doen trots onze gedurfde invloeden. Als het erop aankomt, houden we allebei van hetzelfde: mooie items, retro -stijl en denim.

Wie zit er achter het project uit 1971?

Mijn naam is Christelle Lozeen. Ik ben sinds 1997 een consultant voor productontwikkeling in de textielsector.

Ik heb altijd een passie gehad voor kleding en naaien. Als kind zou ik de poppen van mijn zus aankleden in mijn zelfgemaakte ontwerpen-ze herinnert zich hoe chic ze tot op de dag van vandaag waren!

Toen ik 12 was, begon ik op een naewingschool in Verviers, een voormalige textielstad. De wereld was mijn oester, maar mijn geest was verzonnen.

Nadat ik 18 werd geworden, stapte ik naar Parijs om mijn training te voltooien op de gerenommeerde modeschool ESMOD. In mijn derde jaar werd ik nog zekerer dat mijn toekomst op mannen was. Uiteindelijk ben ik afgestudeerd aan mijn klas en kreeg de juryprijs.

Bijna 25 jaar lang ging ik als denimproductmanager voor verschillende spelers in de industrie, maar ik werd het zat van constant achtervolgende winst. Naarmate de kwaliteit verder en verder de lijst met prioriteiten daalde, had ik moeite om tevredenheid te vinden en me afgestemd te voelen op wat ik deed. Ik werd toen getroffen door het idee om mijn eigen modelijn te maken, om kleding te ontwerpen in lijn met mijn overtuigingen die producenten, materialen en het milieu respecteren. Ik haalde inspiratie uit mijn jeugd- en tienerherinneringen, mijn onvoorwaardelijke liefde voor denim en mijn rock/garage/retro -invloeden. En terwijl ik bezig was, besloot ik om mijn producten van hoge kwaliteit, origineel en exclusief te maken.

Onze creaties vertellen een verhaal en brengen mensen samen

We vallen vaak hoofd over hakken voor onze partners. Het kunnen de mensen zijn, hun relatie met hun werk of hun expertise. Hun stijl of de richting die ze hebben ingesteld. Of het kan gewoon zijn wie ze zijn, een persoon die ons zoveel beweegt dat we gewoon moeten samenwerken - ongeacht de kosten! Sta ons toe om ze aan u voor te stellen ...

Een cruciale en compromisloze verplichting

Dit is het moment voor actie, geen woorden. En omdat het het beste is om met ons eigen leven te beginnen, zijn we toegewijd om ervoor te zorgen dat onze plannen de toekomst in overweging nemen.

De aarde heeft, net als mensen, zijn grenzen.

De recente reeks "natuurlijke" rampen kan alleen worden gezien als een terugslag - de planeet ligt op zijn knieën. Er is geen behoefte aan langdurige verklaringen waarom het van vitaal belang is, gezien de omstandigheden, om de meest ethische partners te kiezen die beschikbaar zijn en die zo dicht mogelijk bij ons zijn.

Om organische grondstoffen te gebruiken waar mogelijk, naast schone en duurzame processen.

We willen een plek voor onszelf in deze wereld uitsnijden zonder te profiteren van iets of iemand.

We willen samenwerken als onderdeel van een win-win situatie. Met dit in gedachten, zijn we trots op het feit dat de mensen die onze kleren maken worden gerespecteerd, consistent met hun eigen persoonlijke inzet, en dat ze redelijk worden vergoed, zodat ze een fatsoenlijk leven kunnen maken.

Maar plannen die niet dagelijks duurzaam zijn, hebben geen toekomst.
Onze keuzes hebben kosten.

Winkelmand